Pogrzeb


Opłaty cmentarne
§ 18
1. Opłaty cmentarne wynikają z kosztów funkcjonowania cmentarza oraz konieczności wykonania niezbędnych prac inwestycyjnych. Są one pobierane od miejsca grzebalnego, a ich wysokość zależy od rodzaju grobu i jest ustalona przez Administratora w porozumieniu z Radą Parafialną.
2. Dysponent grobu ziemnego winien uzyskać zezwolenie Administratora na wzniesienie pomnika, nagrobka lub wykonania obmurowania grobu i wnieść opłatę z tego tytułu, chyba że uczynił to przy opłacie miejsca grzebalnego.
3. Opłaty za prawo do grobu pobierane są na okres 20 lat. W tym czasie nie jest możliwe pochowanie innej osoby w grobie pojedynczym, z wyjątkiem urn. Po upływie tego okresu prawo do grobu może zostać prolongowane. W przypadku braku prolongaty grób może zostać poddany likwidacji, a miejsce wykorzystane do pochowania innej osoby, z tym że nowy dysponent grobu pokrywa koszty związane z pogłębieniem grobu i pochowaniem znajdujących się w nim szczątków.
4. Ustala się, że okres karencji po upływie 20 lat wynosi 2 lata. Po upływie tego okresu nagrobki na miejscach ponownie nieopłaconych przechodzą do dyspozycji Administratora, a ich właścicielom nie przysługuje odszkodowanie.
5. Dysponent grobu murowanego wieloosobowego nie ma obowiązku uiszczenia opłaty związanej z prolongatą. Wnosi jednak opłatę za pochowanie innych zwłok w pozostałych wolnych miejscach. Ponadto zawsze partycypuje w kosztach odbierania odpadów oraz utrzymania cmentarza.
6. Odzyskiwanie miejsc do pochówku w grobach murowanych jest dopuszczalne jedynie po upływie 20 lat od ostatniego pochówku w danym pionie grobu. Należy wtedy zadbać o pochowanie szczątków ludzkich na dnie grobu oraz zachować procedury przewidziane przy ekshumacji zwłok.
7. Zestawienie wysokości ustalonych opłat znajduje się u Administratora. Przepis końcowy
§ 19
1. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają powszechnie obowiązujące przepisy prawne, a w szczególności Ustawa o cmentarzach i chowaniu zmarłych oraz Instrukcja o Cmentarzu Parafialnym w Diecezji Tarnowskiej z dnia 06 marca 2019 roku.
2. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem ________.. Administrator cmentarza _.._________.. (podpis Proboszcza)
ZAŁĄCZNIKI
Załącznik nr 1 Według Rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie wymagań, jakie muszą spełniać cmentarze, groby i inne miejsca pochówku zwłok i szczątków, z dnia 7 marca 2008 r. Dz.U.2008 nr 48 poz. 248): Minimalne wymiary grobu ziemnego pojedynczego, w którym składa się trumnę ze zwłokami dziecka do lat 6: długość 1,2 m, szerokość 0,6 m, głębokość 1,2 m. Pozostałe groby ziemne pojedyncze, w których składa się trumnę ze zwłokami powinny mieć wymiary: długość 2,0 m, szerokość 1.0 m, głębokość 1,7 m. Groby pojedyncze ziemne, w których składa się urnę, mają mieć wymiary: długość 0,5 m, szerokość 0,5 m, głębokość 0,7 m. Groby murowane powinny mieć następujące wymiary minimalne: a. pojedyncze, w których składa się trumnę ze zwłokami: długość 2,2 m, szerokość 0,8 m, głębokość 0,8 m; b. Pojedyncze, w których składa się urnę: długość 0,5 m, szerokość 0,5 m, głębokość 0,7 m. Załącznik nr 2 Pełnomocnictwo do prowadzenia prac kamieniarskich na terenie cmentarza parafialnego w __________________.. Ja niżej podpisany _______________.............. (imię i nazwisko) __________________________.. (numer PESEL) zamieszkały _____________________ (adres) udzielam pełnomocnictwa do prowadzenia w moim imieniu i na mają rzecz czynności formalno-prawnych u Administratora cmentarza parafialnego przy ul. _________.. w __________. (nazwa cmentarza) Zakładowi kamieniarskiemu __________________.. (nazwa, adres, imię i nazwisko właściciela) w dniu / na okres _______________________ ______________________________. (lokalizacja grobu) ______________________________. (rodzaj i zakres prac) ____________ ____________ (przyjmujący pełnomocnictwo) (udzielający pełnomocnictwa) Załącznik nr 3 Pozwolenie na wykonywanie prac kamieniarskich i wjazd na teren ___________.. w _________........................... (nazwa cmentarza) Udzielam pozwolenia na wykonywanie prac kamieniarskich Wykonawcy _____________.._________...... Zleceniodawca _______________________ Dysponuję prawem do grobowca na podstawie: _________ Lokalizacja: ________________________ Rodzaj prac: _______________________.. Termin wykonania _____________________ Pobrano opłatę zgodnie z cennikiem z dnia ____.. 20 ____..r. Oświadczam, że zapoznałem się z zasadami prowadzenia prac kamieniarskich dotyczących usytuowania oraz wymiarów grobów i nagrobków na terenie cmentarza parafialnego w _________ i przyjmuję do stosowania. _____________. (podpis wykonawcy) _______________ (podpis Administratora cmentarza) Załącznik nr 4 Protokół przekazania terenu na wykonanie prac kamieniarskich na terenie ______.. w _________________. (nazwa cmentarza) Administrator cmentarza parafialnego w ________.. przekazuje teren ______________ w dniu ______. Wykonawca _________________________ Zleceniodawca ________________________ Dysponuję prawem do grobowca na podstawie __________..... Lokalizacja grobu i rodzaj prac _________________.. Rodzaj grobu ________________________.. Wymiar obiektu _______________________. organy władzy państwowej.
© 2010 Parafia Gromnik